Навчаємось разом


Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину

за методикою Марії Монтессорі

ТРАВЕНЬ 

(25.05 – 29.05) 

Тема тижня «Маленькі та великі» 

Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі» 

Тема: «Попелюшка» 
Мета: Розвивати координацію рухів, загальну та дрібну моторику рук, виховувати відчуття порядку, самостійність, увагу; виховувати повагу до праці. 




Розділ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 

Тема: «Весела мандрівка» 
Мета: закріпити в дітей уміння впізнавати й називати кольори (чорний, білий, жовтий, червоний, зелений, синій), роз­різняти форми (круг, квадрат, овал, прямокутник, трикутник), на- швати тактильні ознаки предметів (вода холодна, тепла; камінь твердий; вата м’яка), розрізняти вагу предметів (важке, легке), і кладати башточки, збирати цілий предмет із трьох частин; фор­мувати вміння диференціювати однорідні предмети за величиною (чашка велика — маленька, ложка велика — маленька), розуміти поняття «високо», «низько», «далеко», «близько», «тихо», «голосно»), «над», «під», визначати смак (кислий, солоний, солодкий); розвивати окомір, логічне мислення, уяву, увагу, сенсорні здіб­ності; виховувати сенсорну культуру, самостійність, доброзичли- мн ть; ввічливість; викликати позитивні емоції. 
Обладнання: геометричні фігури — по одній великій і по 10 маленьких; кольорові кульки в «чарівній скриньці»; два глечики і наклеєними очима і ротиком — із теплою та холодною водою; два іграшкові ведмедики — великий і малий; дві чашки, дві ложки різного розміру, цукерки, нарізаний лимон, дрібні солоні горішки; розбірні башточки; дидактична гра «Склади квадрат»; запрошення, серветка, хустина; автобус — намет. 
Ідемо ми мандрувати, 
Ми дізнаємось багато! 
- Погляньте, яка гарна галявина. Якого кольору квіти ростуть на галявині? (Відповіді дітей.) А над квітами дуже люблять літати метелики і збирати смачний нектар. Ось, подивіться, які гарні ме­телики прилетіли на нашу галявину. (Показуємо метеликів.) Якого кольору цей метелик? А цей?.. (Відповіді дітей.) 
Дидактична гра «Метелики загубились» 
- Кажемо, що метелики загубились і не можуть зна­йти свою квітку. Далі звертає увагу на кольори метеликів і квітів, на те, що для кожного метелика є квітка такого самого кольору, як і він. Ігрове завдання: посадити метелика на квітку відповідно­го кольору. Під час гри вихователь уточнює в кожної дитини колір її метелика, квітки. 
- Погляньте: ці метелики дуже незвичайні. (Показуємо метеликів з намальованими на крилах геометричними фігурами: круг, квадрат,, трикутник.) Що це в них на крилах зображено? На яку фігуру це схоже? А це?.. (Відповіді дітей.) 
Розвивальна вправа «Посади метелика на квітку» 
- Звертаємо увагу дітей на незвичну форму пелюсток Запитуємо, яку форму вони нагадують (квадрат, круг, овал, трикутник). Ігрове завдання: розсадити метеликів на відповідні квіти 
- Навколо галявини ростуть такі гарні дерева Як вони називаються? (Ялинки.) Якого кольору ялинки? А скільки їх? (Багато.) Ялинки однакові чи різні? Чим вони різняться?(Величиною.) Ось це яка ялинка? (Велика.) Скільки великих яли нок? (Одна.) А це яка ялинка за величиною? (Маленька.) А скільки маленьких ялинок? (Одна.) 
Ось під ялинкою щось стоїть... Що це? (Кошик.) А що в ньому (Морква.) Скільки в кошику моркви? (Багато.) Яка ця морквині за величиною? А ця? (Велика і мала.) 
Хто ж це залишив тут моркву? (Зайчик.) Мабуть, він нас побачив і заховався. Треба його пошукати і віддати моркву. (Діти з на ходять зайчиків, розглядають їх, визначають величину та кіль кість.) 
Діти, як ви думаєте, яка морква для якого зайчика? (підводимо дітей до висновку: велика — для великого, маленька для — маленького.) 
А ложка? (Теж велика.) Візьміть усе це й покладіть перед ведмежатком. (Діти виконують завдання.) А це ведмежа якої величини? (Маленьке.) Діти, дайте і йому чашку та ложку від­повідної величини. Яку ви дали чашку? (Маленьку.) А ложку яку ідете? (Маленьку.) Гаразд, ми розібралися, що кому треба. Ведме­жата вже не журяться й дякують вам за допомогу. Вони пропону­ють вам погратися разом у цікаву гру. 
Гра «Де я?» 
- Піднімаємо ведмежа вгору й запитує: «Де я?» (Високо.) Гіпс само закріплюються поняття «низько», «далеко», «близько». 
- Ведмежата, а що це у вас під серветкою? Можна подивитися? Діти, що це? (Цукерки, лимон, солоні горішки.) Хто скуштувати? (Діти куштують і називають смакові якості.) будьте здорові, ведмежата, й не журіться! Ми їдемо далі. 
П’ята зупинка — «Чарівний вузлик». (Малята знаходять прив'язану у вузол хустину, за підказкою педагога просять її розв’язатися. Усередині знаходять великі геометричні фігури — і(г «мами».) Любі матусі — геометричні фігури, а де ваші дітки? 
Фігури. Вони граються на галявині. Подивіться, які неслухняні! Допоможіть нам, поверніть їх додому (звертається до фігур мам». 
Дидактична вправа «Знайди діток» 
Діти розглядають фігури - «мам», називають їх, їхній колір та величину. Потім розглядають фігури - «діток». 
- (звертаємось до фігур «мам»), А хочете, наші ' мух няні та добрі дітки пограються з вашими дітками-фігурками? 
Діти граються з фігурками. 
Після гри вихователь пропонує повернутися додому. На столах ми дітей чекає частування від чарівниці Веселки. 

Розділ «Образотворча майстерня»
Тема: «Хлопчики - дівчатка
Мета: Заохочувати малюків до вправ з хустинкою під музику. Вправляти дітей у вміння прикрашати хустинку крапками, вчити виявляти цікавість до результату своєї діяльності, вчити самостійно вибирати фарбу.

Розділ «Літературна скринька»

Тема: Потішка «Танцювала риба…»
Мета: Продовжувати вчити та закріплювати вміння уважно слухати та розуміти зміст, розвивати вміння давати відповіді на запитання, вчити повторювати слова потішки; розвивати увагу, мовлення, мислення.

Розділ «Мовлення дитини»

Тема: «Вміють діточки дружити»
Мета: Надавати дітям можливість добре засвоїти свою статеву приналежність; продовжувати вчити дітей уважно слухати художній твір, позитивно реагувати на його зміст; формувати навички діалогічного мовлення, бажання вступати в контакт; розвивати вміння відповідати на запитання різними типами речень, вправляти в узгодженні іменників з числівниками.

Розділ «Дитина в природному довкіллі»
Тема: «Родина мурашина»
Мета:Продовжувати ознайомлювати з найпоширинішим видом комах нашої місцевості, спонукати запам’ятовувати назви комах, їх ознаки, способи пересування, викликати позитивні емоції від природного довкілля.






Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину

за методикою Марії Монтессорі

ТРАВЕНЬ 

(18.05 – 22.05) 

Тема тижня «Про бепеку знаємо, про безпеку дбаємо» 

Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі» 

Тема: «Як мити руки під краном» 
Мета: привертати увагу дітей до властивості води,її значення у життя людей; розвивати загальну та дрібну моторику рук, виховувати відчуття порядку, самостійність, увагу; виховувати бережливе ставлення до свого тіла 



Розділ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 

Тема: «Хто керує транспортом?» 
Мета: Закріплювати вміння групувати предмети за формою (круг, квадрат) та поєднувати окремі частини в ціле; формувати вміння розрізняти за зовнішнім виглядом (формою, кольором, розміром), їх діями; збагачувати враження дітей різноманітними сенсорними враженнями; розвивати увагу, мислення; виховувати спостережливість. 


Розділ «Образотворча майстерня» 

Тема: «Обережно дорога!» 

Мета: Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу. Вправляти в умінні поводити горизонтальну лінію в межах аркушу, правильно та охайно користуватись пензликом фарбою. 

Розділ «Літературна скринька» 

Тема: Потішка «Танцювала риба…» 
Мета: Вчити уважно слухати та розуміти зміст, розвивати вміння давати відповіді на запитання, вчити повторювати слова потішки; розвивати увагу, мовлення, мислення.


Розділ «Мовлення дитини» 

Тема: «Транспорт возить пасажирів» 
Мета: Вчити дітей складати розповідь про транспорт, додавати слова, закінчувати розпочату фразу; учити дітей утворювати множинну іменників; вправляти у вживанні прийменників «в», «на», «біля», «за»…; вправляти у вимовлянні шиплячих звуків. 


Розділ «Дитина в природному довкіллі» 

Тема: «Метелик легкокрилий» 
Мета: Продовжувати ознайомлювати малят з найпоширенішим видом комах – метеликом; поглиблювати знання дітей про будову комахи, про спосіб пересування, користь, яку вона приносить, збагачувати активний словниковий запас, виховувати позитивні емоційні враження від природного довкілля.




Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину 

за методикою Марії Монтессорі 

ТРАВЕНЬ 

(11.05 – 15.05) 

Тема тижня «Хто на світі всіх миліше» 

Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі»

Тема: «Доріжка з каменю» 
Мета: розвивати координацію рухів, загальну та дрібну моторику рук, виховувати відчуття порядку, самостійність, увагу; виховувати повагу до праці. 





Розділ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 

Тема: «Незвичайна галявина» 
Мета: вправляти дітей у диференціації об’єктів за висо­тою, кольором; спонукати до проявів активності та самостійності; прищіплювати раніше набуті знання про колір (червоний, жовтий, сн­иш, білий), форму (круг, овал, квадрат, трикутник) та величину; вчити розуміти поняття «один — багато», робити прості висновки; розвивати мислення, кмітливість, увагу, мовлення, пам’ять, сенсорні здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати Іншим, інтерес до спільної діяльності з дорослим. Словник (ялинка, ш лика — мала, квітка, пелюстки, заєць, метелик, морква; назви кольорів та форм). 
Хід заняття: 
-  Малята, яка зараз пора року? (Весна.) Навес­ні ми галявинах розквітають гарні яскраві квіти. Хочете завітати ті гшсу гарну квітучу галявину? Тоді я вас запрошую в маленьку рож... (Діти крокують) 
 - Ой, діти, подивіться: хто це? (Рибки.) Бідолашні рибки опинились на березі, їм дуже потрібна допомога. Де живуть рибки? (У воді.) 
Розвивальна вправа «Врятуємо рибок» 
 Показуємо дітям, як обережно опускати рибок у во­ду. Під час виконання вправи  запитуємо дітей про величину рибок. 
Ведмідь. Рибок ми порятували — далі в ліс помандрували! 
Ми стежиною йдемо, 
Дружно, не відстаємо. 
На галявину прийшли — 
Скільки квітів ми знайшли. 
(Діти крокують під музичний супровід. Підходять до галявини, стають навколо неї.) 
- Подивіться, яка гарна галявина! Що на ній рос­те? (Трава, квіти...) Якого кольору трава? (Зеленого.) А хто сидить на траві? (Метелики.) Якого вони кольору? (Відповіді дітей.) По­дивіться на квіти: якого вони кольору? (Відповіді дітей.) 
Тихіше, тихіше... Я щось чую... Подивіться: це прилетіла пташ­ка й налякала наших метеликів. Допоможіть метеликам сховати­ся на квіточках: жовтого метелика — на жовту квітку, а червоно­го метелика... 
Дидактична гра «Метелики ховаються» 
Пропонуємо дітям розсадити метеликів на квіти того самого кольору, що й самі метелики. Під час гри уточнює колір ме­телика, квітки. 
Ведмідь. Ви молодці! Метеликам ми допомогли, підемо далі. (Виходять до ялинок. Під ялинкою сидить зайчиха.) 
- Т-с-с! Хтось плаче. Це ж мама зайчиха! Чому ти плачеш? (Нахиляється, слухає.) Маленькі зайченятка розбіглись, у темному лісі загубилися! Допоможімо їх відшукати! 
Рухова вправа «Відшукаємо зайчиків» 
Діти шукають зайчиків (заздалегідь накриваємо їх по кривалом). Коли знаходять, несуть мамі зайчисі. 
-  Скільки зайчат? (Багато.) А мама зайчихи? (Одна.) Які зайчата? (Маленькі.) 
Ведмідь. Зайчиха дуже рада, що знайшлися її зайчата! От ми з вами і прийшли — мій будиночок знайшли! (Підходять до бу диночка. Біля будиночка стоїть квіточка.) А от і мій будиночокі. 
Розвивальна вправа «Морква для зайчиків» 
 - Просимо дітей покласти велику моркву у великий кошик (для великого зайчика), а маленьку — у маленький кошик. Під час виконання вправи  запитуємо, яку морквину взяла дитина, у який кошик несе, для якого зайчика тощо. 
Хвалимо дітей, діти віддають моркву зайчикам. 
-  Зайчики вам дуже вдячні й хочуть із вами по­гратися. (Проводиться гра «Зайчику сіренький».) Дітки, а нам уже час повертатися. 
Діти повертаються до кімнати. Спонукаємо до обговорен­ня подорожі, підтримуючи в дітей позитивні емоції від діяльності. 
Підсумки заняття. 

Розділ «Образотворча майстерня»

Тема: «Темна ніченька»
Мета: Розвивати цікавість до яскравих ілюстрацій. Вправляти дітей у вмінні ритмічно ставити крапки патичком на темне тло паперу. Розвивати відчуття композиції, бажання отримувати естетичний результат у процесі малювання.


Розділ «Літературна скринька»

Тема: Оповідання «Лялька»

Софія Дяченко
ЛЯЛЬКА
(Оповідання)

Субота… Вероніка збирала речі для дитячого будинку. Її діти вже повиростали, то не викидати ж їх на смітник? Благодійністю вона займалась вже давно: то надішле гроші, то принесе діткам цукерки чи іграшки їм передасть. Жінка вважала, що кожна дитина заслуговує хоч на маленьку приємність. Вона дістала із комоду стару ляльку. Коли вона була малою, ніколи з нею не розлучалась. Згадалась їй одна не дуже приємна історія, пов'язана з цією іграшкою. 
Було це, мабуть, в класі третьому... Вероніці «стукнуло» якраз дев'ять років. Батьки на день народження подарували їй цю ляльку. Дівчинці одразу сподобалась ця іграшка. Така м'яка, велика, з голубими очима та білими косичками із вплетеними в них кольоровими стрічками… Звісно, вона понесла її до школи, щоб показати однокласникам . Подруги заздрісно поглядали на ляльку, а Вероніка лише мило всміхалась у відповідь. Лише Катя щиро раділа за подругу. У чиїх тільки руках не побувала та лялька! Усі, до кого вона потрапляла, із захватом роздивлялися її, а Вероніка все не могла нею натішитись. Після третього уроку, на перерві, коли дівчинка вирішила взяти свою ляльку надвір, вона раптово з'ясувала, що її немає на місці. Ще раз перевіривши портфель, вона почала хвилюватись. Ляльки ніде не було. Вона звернулась до вчительки, що саме сиділа за своїм столом у класі : 
- Аліно Миколаївно! Здається, в мене вкрали мою нову ляльку! 
- Ти уважно перевірила?
- Так! Її ніде немає, - впевнено відповіла школярка.
Вони разом ще раз ретельно перевірили портфелик Вероніки. І, як виявилось, - безуспішно. 
- У класі завівся злодій, - сумно промовила Аліна Миколаївна .
Вчителька зібрала учнів і кожного перепитала, чи брав хтось іграшку? Ніхто не зізнався у цій провині. Усі заперечували свою причетність до скоєного, тож педагогу довелось відпустити дітей. Вона розуміла, що злодюжка навряд чи зізнається, проте варто було спробувати.
Вероніка була вкрай засмучена. Її нова улюблена лялька зникла, і хтозна, чи вона повернеться до неї… У кожній людині вона вбачала злочиця, що вкрав її ляльку, і втратила довіру до всіх... 
Дівчинка знала, що батьки довгий час відкладали кошти на подарунок для неї, тож вони теж засмутяться через таку втрату. На наступній перерві Вероніка пішла попити води і зустріла у коридорі свою подругу Катю. В руці у неї була її лялька. 
- Це ти її вкрала? - одразу запитала Вероніка . 
- Ні, це не я! Я її забрала ...
- Я йду до вчительки! 
Вероніка вихопила свою ляльку і чимдуж побігла до Аліни Миколаївни. 
Вчителька вислухала розповідь дівчинки і була вкрай здивована вчинком Каті. 
Катрю вона насварила, але батькам все ж таки не стала телефонувати. Дівчина зі сльозами на очах запевняла, що це не вона вкрала ляльку. Але їй ніхто не повірив, бо усі бачили іграшку в її руках.
Дружба між дівчатами розпалась. Вероніка почала нацьковувати однокласників на Катю. Їй було дуже прикро, і витримувати це було усе тяжче. Згодом вона перейшла до іншої школи. 
Вже потім стало відомо, що ляльку вкрала Марічка, теж однокласниця Вероніки. А Катя лише відібрала іграшку у дівчини, щоб повернути подрузі. У Марічки, напевно, прокинулась совість, і вона зізналася Вероніці у скоєному. Нехай пізно, але ж… Вероніці після цього стало дуже соромно. Вона зрозуміла справжню істину, що спочатку потрібно було усе з'ясувати, розібратися у ситуації, а потім приймати рішення… Так шкода було втраченої дружби… Вероніка вирішила попросити у Каті пробачення і будь що повернути їх дружбу!..
…І от вже доросла Вероніка з сумом глянула на ляльку і поклала її до скриньки, яку готувала для діточок... Нехай іншим вона принесе більше щастя!... 

Розділ «Мовлення дитини»

Тема: «У світі казок»
Мета: Нагадати дітям зміст казок, виховувати дбайливе ставлення до тварин, любов до близьких; розвивати мовленнєву активність шляхом використання малих фольклорних форм, учити дітей сприймати зображення на картині, відповідати за змістом, викликати інтерес до художнього слова.


Розділ «Дитина в природному довкіллі»

Тема: «Працьовита бджілка»
Мета: продовжувати знайомити дітей з найпоширенішим видом комах нашої місцевості – бджолою; поглиблювати знання про будову комахи, про спосіб пересування, користь, яку вона приносить, збагачувати активний словниковий запас, виховувати позитивні враження від природного довкілля.





Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину

за методикою Марії Монтессорі

ТРАВЕНЬ

(01.05 - 10.05
ШАНОВНІ БАТЬКИ!
Слідкуйте за оновленням!


Тема тижня «Ігри, іграшки, забави»



Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі»
Тема: «Доріжка із піску»
Мета: привернути увагу дітей до властивості піску, як засобу творення; розвивати моторику рук, увагу, мовлення.


Розділ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Тема: «Свято у ведмедика»
Мета: учити дітей упізнавати й називати об’єкти живої природи, добирати і групувати предмети за кольором, установлювати зв’язок між ними, диференціювати предмети за величиною; оправляти дітей у визначенні множин (один — багато); продовжувати вчити розгадувати загадки; розвивати увагу, навички спілкування з дорослим, мовлення, мислення, пам’ять, загальну й дрібну моторику, уміння орієнтуватися в просторі, сенсорні здібності; ви­конувати сенсорну культуру, інтерес і доброзичливе ставлення до рослинного й тваринного світу, бажання піклуватися про природу; збагачувати активний словник дітей іменниками — назвами рос­ині (дерева, трава, квіти), представників тваринного світу (риба, метелик, зайчиха, зайченя, зайченята, ворона); прикметниками — назвами кольорів і величин (жовтий, червоний, синій, зелений, великий, маленький).
Обладнання: невеликий надувний басейн; пластмасові риби (біль­ші іі менші), штучні квіти різних кольорів, об’ємні метелики за кольорами квітів, будиночок, квітка-сюрприз, кошик із частування
іграшки (зайчихи, зайченята за кількістю дітей); декорація,
що зображує ліс і галявину; лійка, пташка; іграшковий ведмедик і або дорослий у відповідному костюмі).
Хід заняття:
- Діти, до нас сьогодні прийшов незвичайний гість із казкового лісу. Та він соромиться до вас вийти. Я загадаю ним загадку про нього, а ви відгадайте.

Мед він дуже полюбляє,
Взимку спати він лягає,
Краще звіра не будіть!
Клишоногий це... (ведмідь).

Так, це ведмідь. (З’являється ведмідь.) Він запрошує нас у ліс на його новосілля, адже недавно ведмедик збудував собі нову хатину ідемо? (Вихователь спонукає дітей до позитивної відповіді.)

Ми стежиною йдемо,
Разом, не відстаємо.
Ось уже й весняний ліс,
Як тут гарно — озирнись!

(Діти крокують під музичний супровід, підходять до «став­нії» надувного басейну.)

- Які гарні в нас вийшли квіти! Метелик вам дуже вдячний і пропонує разом погратися. Ми перетворимось на метеликів. Заплющте очі, уявіть себе невагомими, легкими, бар­вистими метеликами.
Один, два, три — поверніться, на метеликів перетворіться!
Розплющуйте очі. Якими гарними метеликами ми стали! Ска­жіть, метелики однакові чи різні? (Різні.) Звичайно, всі метелики різного... (кольору). Пограймо у гру «Метелики».
Динамічна пауза «Метелики»
Під спокійну музику діти, імітуючи рухи метеликів, кружля­ють по групі — «метелики літають». Діти присідають — «метелики сіли на квіти». Гра проводиться 3-4 рази.
- Подивіться: що це? (Показує відерця різної форми.) Це відерця, у які метелики збирають смачний і ароматний нектар. На яку форму схоже це відерце? А це?.. (Круг, квадрат, трикутник.) А ці відерця (показує великі) схожі на відерця ме­теликів? (Так.) Якої вони форми? Вони великі чи малі? (Великі.) А ці відерця? (Малі.) Скільки тут відерець? (Показує одне велике.) А скільки малих відерець? (Багато.) Якого кольору відерця? (Відповіді дітей.)
Дидактична гра «Незвичайні відерця»
Просимо допомогти метелику перелити солодкий нектар із маленьких відерець у великі. Завдання: перенести малі відерця до великих такої самої форми. Під час гри вихователь запитує, якої форми дитина обрала відерце, до якого відра його не се тощо.
- Молодці! Ви все зробили правильно та швидко Та метеликові вже час летіти на свою галявину, щоб розповісти своїм друзям, які ви добрі та чуйні діти. Попрощаємося з ним та за просимо ще в гості. (Діти прощаються з метеликом.)
Далі можемо використати сюрпризний момент, наприклад: метелик залишив гостинець — фруктовий сік. Педагог ставити питання: хто прилітав до дітей, якого кольору можуть бути метелики, що вони люблять їсти, якої форми були відерця чи сподобалось дітям допомагати метелику.
Підсумки заняття.

Розділ «Образотворча майстерня»
Тема: «Нарядна лялька»
Мета:вчити дітей робити яскраві плями, мазки, лінії на силует сукні, само йно підбирати кольори фарби, розвивати відчуття кольору; виховувати охайність.






Розділ «Літературна скринька»
Тема: «Водичка» (вірш)

Водичко-Водичко,
Умий мені личку
Я їв смачку кашку
Замурзав мордашку!
Чистим зараз буду
Вмитись не забуду!
Щоб чистенький був завжди
Водичко допоможи.

Розділ «Мовлення дитини»
Тема: «Я вже вмію одягатись»
Мета: знайомити дітей із різноманітним одягом та взуттям; учити правильно називати предмети одягу, взуття та знати їх призначення; стимулювати до проявів самостійності у самообслуговуванні (впізнавати, знаходити і називати свої речі); виховувати бажання самостійно вміти одягатись і взуватись.
Хід заняття:
Психогімнастика «Спекотно-холодно»
- Коли холодно, люди обіймають себе ручками, тремтять, у них сумні обличчя. Коли людям тепло, вони радіють, посміхаються, підставляють ручки до сонячних промінчиків.
- Промовляємо слово «холодно» - діти удають, що їм холодно, «тепло» - підставляють ручки до сонячних промінчиків.
- До нас завітала лялька Ольга і вона просить їй допомогти. Вона хоче піти гуляти, а на вулиці холодно. Потрібно їй допомогти одягнутись.
- Як ви думаєте, а чому на вулиці холодно? (відповіді)
- Який одяг будемо одягати на Ольгу? (відповіді)
- Діти погляньте на вулиці з’явилось сонечко, і стало тепло,нам потрібно переодягнути нашу ляльку.
- Який одяг ми можемо одягнути коли тепло? А коли жарко? (відповіді)
- Молодці, Ольга дуже вдячна вам за допомогу, а давайте ми зараз з вами почнемо одягатись на вулицю, та покажемо нашій гості, як ми вміємо одягатись та знаємо, що повинні одягнути.
Додатковий матеріал:

Я умію одягатись.
Схочу, - взуюся умить,
І малесенького брата
Цьому ж хочу научить.
Чобітки є у нього:
Цей – на ліву ногу,
Цей – на праву ногу.
От, як чудово!
                            (О. Благініна)

Нове плаття
А я, дівчинка мала,
Гарне плаття одягла.
Буду в цьому платті
Танцювати на святі!
Квітнуть квіти, як живі,
На моєму рукаві,
Платтячко пошила
Моя мама мила!
                              (І. Кульська)

Розділ «Дитина в природному довкіллі»
Тема: «Люба матінка «Природа» (Природа жива і не жива)
Мета: дати розуміння живої і неживої природи; вчити відрізняти предмети природи і речі, виготовлені руками людини; розвивати спостережливість, уважність; виховувати допитливість. Ознайомлення зі словом росте, цибуля.
Хід заняття.
Психогімнастика.
Гра "Дерево"
— Станьте поруч зі своїм стільцем, тримайте спину прямо. Зробіть глибокий вдих і закрийте очі. Відчуйте свої ноги, як міц­но вони стоять на землі. Уявіть, що ви — дерева, і ваше корін­ня вросло глибоко в землю. Уявіть, що у вас росте нове коріння, яке розгалужується в землі. Деякі з корінців товсті й сильні, інші більш тоненькі, вони займають увесь простір землі навколо вас. Уявіть, що це коріння міцно тримає ваш стовбур, і ви стої­те на землі міцно й упевнено. Якщо хочете, можете розкинути руки і уявити, що це гілля розкинулося в різні боки. На галузках росте листя, яке поглинає сонячне світло. Крізь ваше гілля дме легкий вітерець, воно легенько гойдається. Ваше цупке коріння підтримує стовбур, і жодна буря не завдасть вам лиха.
Уявіть собі, що почався страшенний вітер, він розгойдує де­рева. Стовбур хилиться то в одний, то в другий бік, можуть зла­матися деякі гілочки, але ви так міцно вросли в землю, що буря вам не зашкодить.
Відчуйте своє коріння, стовбур, гілки. Відчуйте, які ви міцні та гнучкі. Хай віє вітер — ваше гілля згинається, але не ламається.
Поступово вітер ущухає. Сонце виходить, і ви насолоджує­теся спокоєм, який навколо вас. Ви знову стаєте самими собою. Потягніться, зробіть глибокий вдих і відкрийте очі.
— Чим ви були під час виконання вправи?
Пропонуємо дітям послухати казку
— Вийшла Матінка-Природа одного разу перевірити своє велике господарство. Пройшлася горами, пробігла хвилями си­нього моря, посміхнулась сонечку, вдихнула свіже повітря, при­гладила чубчик маленькому хлопчикові, полоскотала оленятко, заглянула в гніздечко, де народилися крихітні пташенята, торк­нулася личинки жучка. Залишилась задоволеною й пішла відпо­чивати. Минув час. І надумала Природа знову навідатись до своїх підопічних. Поглянула на гори — стоять вони такі ж величні, як і раніше. Підійшла до моря — все так, як і було, котяться хвилі одна за одною. Як і раніше, світить сонечко, таке ж чисте і свіже повітря. Але що це сталося?! Вже нема того маленького хлоп­чика — замість нього дорослий чоловік грається з маленькою дівчинкою. Оленятко стало вже бабусею - оленихою, а личинки вкотре перетворилися на жуків. Птахи звили свої гнізда й году­ють новонароджених пташенят. Зраділа Матінка-Природа — все йде, як слід. Жива природа, до якої належать рослини, тварини і люди, живиться, розвивається, розмножується.
— Що ж таке жива природа і яка де нежива природа?
До живої природи належать рослини, тварини і люди. Усі вони живляться, ростуть, дають потомство і, на жаль, помира­ють. Предмети ж неживої природи не можуть ні рости, ні роз­виватися: це каміння, пісок, ґрунт тощо. Подивіться навкруги. Назвіть предмети, які нас оточують.
— Які рослини ростуть навколо?
— За якими тваринами ми можемо зараз спостерігати?
— Чим ми дихаємо?
— Що міститься у пісочниці?
— А що, на ваш погляд, не належить до природи? (Діти роз­думують та відповідають на запитання.)
Гра «Жива і нежива природа».
Роздаємо дітям два прапорці — жовтого та зеленого кольору — й говорить:
— Я буду називати предмети. Якщо вони належать до жи­вої природи, піднімайте зелений прапорець, якщо до неживої — жовтий.
Назви предметів: земля, індик, бджола, море, зірки, людина, райдуга, дерево, кит, хмари, зозуля тощо.
Гра «Що для чого?».
Гра проводиться в приміщенні.
Роздаємо дитині картки із зображенням предмета живої природи і пропонує визначити, за допомогою яких предметів неживої природи існує предмет. Наприклад: квіт­ка — сонечко, дощик, земля; черепаха — вода, пісок, сонечко тощо.
Можна запропонувати дітям намалювати ці предмети нежи­вої природи.
Фізкультхвилинка.
Діти виконують рухи відповідно до слів із вірша. Після чого вихователь пропонує дітям ще раз уважно послухати вірш і, по­чувши назву предмета, який належить до живої природи, плес­нути в долоні, до неживої природи — підняти руки угору.

Віє вітер з-за воріт.
У воротях сірий кіт.
Вітер сірому котові
Чеше вусики шовкові.
Ясне сонце випливає,
Киці спину вигріває.
Кіт вуркоче, кіт муркоче,
Ніби щось сказати хоче.
Котик — хвостик волохатий,
Скаче він навколо хати.
Котик Мурчик утомився.
На віконці спати всівся.
- Молодці!
Зараз пограємо в гру "Спіймай м’яч" 
Діти стоять у дві шеренги обличчям одне до одного. Діти в першій шерензі називають слово, що означає предмети живої природи, в другій — неживої. За сигналом вихователя перша дитина називає слово й передає м’яч дитині, яка стоїть поруч. Якщо хто-небудь нази­ває слово неправильно, то той, кому він передав м’яч, повинен вдарити м’ячем об підлогу, і гра продовжується.
Підсумок заняття.
— Що таке природа?



Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину


за методикою Марії Монтессорі

КВІТЕНЬ 
(21.04 – 30.04) 




Тема тижня:«Подивись, який він гарний світ, в якому ти живеш» 

Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі» 

Тема: «Перекладання намистинок» 

Мета: Розвивати координацію рухів, загальну та дрібну моторику рук, виховувати відчуття порядку, самостійність, увагу; виховувати повагу до праці. 


Розділ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 

Тема: «Дарунки від сороканіжки» 

Бесіда: «Комахи» 

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти геометрич­ні фігури (круг, квадрат, трикутник); сприймати предмет, що скла­дається з частин; розрізняти і називати кольори (червоний, жов­тій, синій, зелений); закріпити поняття «один», «багато». Вчити м гей складати цілісну картинку з 2-3-х геометричних фігур; фор­мувати вміння виконувати словесні вказівки вихователя; розвива­ти уяву, увагу; сенсорні уявлення про форму та кольори предме­ті; виховувати вміння співчувати, бажання допомагати; позитивне і тпвлення до спільної діяльності з однолітками та педагогом; слов­ник (сороконіжка, чобітки, ялинка, грибок, назви кольорів, геомет­ричних фігур). 
Попередня робота: розгляд картинок із зображенням сороконіжки. 
Обладнання: іграшкова сороконіжка, коробки-сюрпризи, геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник), невелика дерев’яна ялин­ки, дерев’яні грибочки, паперові чобітки зеленого, синього, черво­німо та жовтого кольорів. 
- До нас сьогодні прийшла в гості ось така соро- коніжка. (Виставляємо іграшку.) 
Малі тупочуть ніжки — 
Біжать сороконіжки. 
Важко стільки ніжок мати — 
Довго чобітки взувати. 
Наша весела сороконіжка принесла нам свої дарунки. Ви полюбляєте дарунки? (Відповіді дітей.) Зараз ми з вами разом подивимось, що вона нам принесла... (Відкриває першу коробку з геометрични­ми фігурами.) Діти, що це? (По черзі показує геометричні фігури.) (Круг, квадрат, трикутник.) А якого кольору? Та це фігури ми прості, а чарівні, з них можна складати різні картинки. Зараз покажу вам, як можна зробити дім для сороконіжки. 
Розвивальна вправа «Чарівні картинки» 
Показуємо, як можна зробити будинок, квітку, огорожу, а потім пропонує дітям виконати ці дії самим. Складність залежить від рівня підготовки дітей. Динамічна пауза «Ми сороконіжки» 
Діти беруть одне одного за талію і йдуть по групі під веселу му­зику. 
Вихователь. Яка весела в нас сороконіжка! А що ще нам принесла наша гостя? (Відкриває другу коробку з ялинкою та гри­бочками.) Що це? (Ялинка та грибочки.) Поставте грибочки під ялинку. Ялинка висока, а грибочки? (Маленькі.) Скільки ялинок? (Одна.) А скільки грибочків? (Багато.) 
А що ще нам принесла наша гостя? (Відкриває третю коробку,) Та це ж чобітки нашої сороконіжки. Якого кольору цей? А цей? 
(Діти по черзі називають усі кольори.) У нашої сороконіжки так багато ніжок, що їй треба багато чобітків. Та вона ніяк сама не мо­же знайти чобітки однакового кольору. Допоможемо нашій гості | знайти парні чобітки? (спонукаємо дітей до позитивної відповіді.) 
Розвиваюча гра  «Знайди однакові чобітки» 
Просимо дітей дібрати до чобітка пару, знайти за кольором. Діти добирають пари, уточнюємо, якого кольо­ру чобіток шукає дитина. 
- Ви дуже допомогли нашій гості, вона вам надзвичайно вдячна. Та нам уже час із нею прощатися. Подякуємо сороконіжці за цікаві дарунки та попрощаймося. (Діти дякують і прощаються.) 
Запитуємо, хто приходив у гості до дітей, чи сподоба лось дітям складати картинки з різних фігур, якого кольору були чобітки тощо; підбиває підсумки заняття. 

Розділ «Образотворча майстерня»
Тема: «Галявина для бджіл»
Бесіда: «Бджоли - трудівниці»
Мета:Розширити знання дітей про бджіл, збагатити словник дітей по даній темі. Формувати стійкі уявлення про величину, кількість, колір, розташування предмета в просторі. Вчити дітей чергувати предмети по заданому ознакою (кольором). Удосконалювати навички малювання олівцями і пальчиками. Вчити виконувати вправу на розвиток правильного артикуляційного дихання. Познайомити з нетрадиційним методом малювання з допомогою пухирчастої плівки. Розвивати мислення, дрібну моторику, нюх, координацію рухів, відчуття ритму.
Обладнання:Картинка-заготівля з зображенням вулики і бджіл, фарба зеленого кольору.
Картинка з зображенням вулика, бджіл, галявини. 
Аудіозаписи: звуки дзижчання бджіл, «Політ джмеля» Римський-Корсаков, «Бджілки». 
Гра-вітання «Наші розумні головки»
Наші розумні головки
Будуть думати багато, вправно.
Вушка будуть слухати,
Ротик чітко говорити.
Ручки будуть плескати,
Ніжки будуть топати.
Спинки випрямляються,
Один одному посміхаємося
Слухання записів звуків дзижчання бджіл і музики «Політ джмеля»
Дидактична гра «Розстав вулики»
Приготувати три вулика з паперу різного розміру та кольорів, та шість - сім бджіл.
- Ось будиночки для бджіл – вулики. Якого кольору самий великий? А самий маленький? Посадіть на самий маленький вулик одну бджолу, на середній дві, на самий великий посадіть три бджоли.
- Молодці, справились з завданням. А тепер пропонуємо нашими чарівними штампами створити галявину для бджіл, штампами малюємо травичку.
- Молодці, чудові галявинки. Усі бджілки задоволенні. 

Розділ «Літературна скринька»
Тема: Казка «Колобок»
Мета: Продовжувати знайомити з народним фольклором, заохочувати уважно слухати казку, розвивати вміння розуміти її зміст, виховувати співчутливе ставлення о героїв казки.





Розділ «Мовлення дитини»

Тема: Розглядання картини «Корови на лузі»
Бесіда: «Свійські тварини»
Мета: Розширювати знання про свійських тварин, вправляти у відповідях на запитання за змістом картини; збагачувати словник дітей, розвивати мовлення, вправляти у звуконаслідуванні, виховувати інтерес до живої пироди.

Розділ «Дитина в природному довкіллі»
Тема: «Свійські тварини»
Мета: поглибити та закріпити знання дітей про свійських тварин і їх характерні ознаки; продовжити вчити малят вправлятися у звуконаслідуванні; розвива­ти мовлення вихованців; збагачувати їх словнико­вий запас, навчати уважно слухати віршики про тварин, зіставляти малюнок та іграшку, що зобра­жує одну і ту саму тварину; виховувати дбайливе ставлення до тваринного світу.
Обладнання: лялька, малюнки із зображенням свійських тварин та іграшкові свійські тварини.
- Перед дітьми — малюнки із зображенням свійських нарин.
Показуємо малятам ляльку та розпочинає бесіду.
- Малята, познайомтеся: ось маленька Марічка і вона нещодавно побувала в гостях у своєї бабусі, яка живе мальовничому селі. Бабуся в Марічки старенька, добра, працьовита. Ви думаєте, вона сама живе? Ще б пак! У бабусі повнісінький двір різної живності. Хто живе на подвір’ї у Марічиної бабусі? Щоб про це маляткам дізнатися, слід їм уважно послуха веселі віршики.
Гра «Назви і покажи!»
Читаємо дітям віршики про свійських тварин. Діти по ходу читання спочатку називають тварину, про яку йдеться у кожному вірші, а цотім показують зображення тварини на відповідному малюнку.
Якщо малята не можуть самостійно впоратися із завданням, допомагаємо їм: називаємо тварину і пропонуємо дітям знайти і показати її зображення на малюнку або самі показуємо потрібний малюнок і запитуємо малят: хто це?
Під час гри діти вправляються у звуконаслідуванні, імітуючи голос відповідної свійської тварини.
Рано-вранці на лугу
Рано-вранці на лугу Пастушок: «Ту-ру-ду!»
А корівки в тон йому Затягнули «Му-му-му!»
Йди, Муренько, в зелен гай,
В чистім полі погуляй,
Йди травиці попаси,
Молочка нам принеси.
Баранець
Круторогий баранець
Поспішає навпростець,
Аж на ґанок прибігає,
Бабці пісеньку співає.
Він благає дзвінко: «Бе-е!
Пострижи, прошу тебе,
Будуть з мене для Марічки
Теплі, гарні рукавички».
Свинка
Є в бабусеньки і свинка,
У свині товстенька спинка,
Ще й замурзаний бочок,
Ніс — цікавий п’ятачок.
Якщо хрокає завзято —
Свинку час нагодувати.
Гоп-гоп, козуню!
Гоп-гоп, козуню,
Гоп-гоп, сіренька,
Гоп-гоп, біленька!
У нашої кізоньки
Чотири ніженьки.
Фізкультхвилинка
Читаємо вірш Г. Бойка «Кізоньки-брикалочки». Діти роблять відповідні рухи.
У Милочки й Наталочки Є кізоньки-брикалочки.
В них гостренькі ріжки (Діти показали на собі)
І тоненькі ніжки.
(Потупали ніжками.)
Кізоньки брикали,
(Діти тупочуть.)
Грядки потоптали.
— Батіжок, батіжок,
(Беруть в руки уявний «батіжок» та махають ним.)
Жени кізок на лужок!
Виставляємо перед малятами іграшкових свійських тва­рин і продовжує розмову.
- Назвіть мені ще раз всіх тварин, що живуть в бабусі на подвір’ї? (Відповіді) Погляньте, чи є корівка, свинка і баранчик серед наших іграшок. Покажіть їх. (Діти виконують завдання.) А знали, ви, що тварини часом самі нагадують своїй хазяйці, щоб вона не забула їх пригостити травичкою, сіном, шматочком хліба. Во­ни кричать і кличуть бабусю.
Дидактична гра «Хто як кричить?»
Вихователь спочатку ставить дітям запитання, а потім спону­кає їх відтворити відповідне звуконаслідування — голос тієї чи іншої свійської тварини, наприклад:
Хто хрокає? (Свинка.) Як хрокає свинка? («Хро-хро!».)
Хто мукає? (Корова.) Як вона це робить? («Му-у-у!».)
Хто бекає? (Баранець.) Як баранчик бекає? («Бе-е-е!».)
Хто мекає? (Кізка.) Як кричить кізка? («Ме-е-е!».)
Дидактична гра «Кого не стало?»
Розповідає дітям, що бабусині тварини люблять про­гулятися подвір’ям і часом залишають свій хлівець.
Просимо дітей уважно поглянути на іграшкових тварин. Потім вихователь накриває іграшки тканиною і непоміт­но прибирає одну із них. «Хто пішов прогулятися, кого не ста­ло?» — запитує педагог малюків. Діти називають відповідну тва­рину Ставимо фігурку на місце. Після цього дорослий непомітно прибирає іншу тварину. Гра триває, доки малята не на­звуть всіх іграшкових тварин.
Хвалимо малят за уважність.




Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину

за методикою Марії Монтессорі

КВІТЕНЬ 
(13.04 – 17.04) 

Тема тижня «Дива на небі» 
Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі» 
Тема: «Витирання пилу» 
Мета:Розвивати координацію рухів, загальну та дрібну моторику рук, виховувати відчуття порядку, самостійність, увагу; виховувати повагу до праці. 


Розділ: "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі" 
Тема: «Пташині казочки» 
Бесіда: «Птахи» 
Діти, дивляться на картину чи фото «Птахи» 
- Хто це? (пташка) 
- У пташки є дім? Який він? 
Загадки про птахів 
Цвінь-цвірінь, цвінь-цвірінь, 
Танцювать йому не лінь. 
Соняшника б ще поклювати, 
Булочку посмакувати. 
(Горобець) 
Його дзьобик – молоток, 
В лісі чути: "ток-ток-ток". 
Він з кори комах виймає, 
Про дерева щиро дбає. 
(Дятел) 

Має ноги коротенькі, 
Два пера в хвості довгенькі, 
У повітрі все літає, 
Безліч мошок поїдає. 
(Ластівка) 

Жовтогруді пташенята 
Просять хліба в двір їм дати. 
На морозі мерзнуть щічки, 
Прилетіли це … (синички). 
Закріплюємо поняття «один-багато», «великий-маленький». 
В годівничку пропонуємо насипати корм для птахів. Діти розглядають зерно та відповідають на запитання: 
- Які зернятка? (маленькі, довгенькі, жовтого кольору) 
- Яка годівничка? (велика) 
- З чого ми можемо зробити годівничку своїми руками? (з дерева, пластику, паперу) 
Дидактична гра «Нагодуємо птахів» 

Розділ «Образотворча майстерня» 
Тема: «Весняне сонечко» 
Бесіда: «Де живе сонечко» 
Діти, наш гість наповнив нашу кімнату яскравим світлом. Підійдіть до віконечка та привітайтесь з Сонечком нашою закличкою про нього. 
Вийди, вийди, сонечко, 
На дідове полечко 
На бабине зіллячко, 
На наше подвір’ячко. 
На весняні квіточки, 
На маленькі діточки. 
Там вони граються, 
Тебе дожидаються. 
- Простягніть долоньки до сонячних промінчиків, стисніть кілька разів їх у колачки. 
- Чи стали долоньки тепліші? Так, це вони привіталися з сонечком та його промінчиками. 
Психогімнастика «Я – сонечко» 
Я – сонечко, сплю, прокидаюсь, умиваюсь, повільно підіймаюсь, потягаюсь, розчісую свої промені та дарую всім на землі тепло. 
(діти присідають навпочіпки, повільно підіймаються, імітують умивання, причісування, описують навколо себе велике коло – сонце. 
- Рогляньте картину. На що це схоже? (на сонце). 
- Чим сьогодні будемо малювати весняне сонечко?(фарбами) 
Жовте бачим в небі коло, 
Оживає все навколо, 
Це сонця - жовтий колір 
Дарує нам тепло і світло. 
Пальчикова гімнастика 
Один, два, три, чотири, п’ять, 
Вийшли пальчики гулять. 
Погуляли, погуляли, і ще трохи пострибали. 
Тут став дощик накрапати. 
Стали пальчики тікати. 
Візьмемо аркуш паперу та фарбу, пригадаємо правила малювання пензликом. Якого кольору фарба? Жовта, а що ще може бути жовтого кольору? 
Намалюйте ваше весняне сонечко, щоб воно зігрівало нас та всіх навколо. 
Сонечко, сонечко, 
Виглянь у віконечко, усміхнись. 
До діток малесеньких 
Своїм ясним личком повернись! 

Розділ «Літературна скринька» 
Тема: Казка «Колобок» 

Розділ «Мовлення дитини» 
Тема: «Хто літає на подвір’ї» =
Бесіда: «Свійські птахи та тварини» 
– Добрий день, діточки. До нас на гостину завітав наш товариш – Грайлик. Привітайтеся з ним. Грайлик запросив сьогодні на заняття гостя, а кого – послухайте віршик. 
Попелясто-зозулястий, 
Забіяка він горластий. 
З червоною бородою… 
Йде поважною ходою. 
Носить гордо співунець 
На голівці гребінець. 
– Діти, ви відгадали, про кого цей віршик? 
(Про півника). 
– Так, діти, який гарненький півень! 
Виставляємо іграшку півня. 
– Він прийшов не один, а зі своєю сім’єю. Познайомося з ними. Для цього треба сказати: “Півнику, я хочу з тобою познайомитися”. 
(Діти повторюють). 
– Діти, а хто стоїть поряд із півником? 
(курочка). 
– А як можна з нею познайомитися? 
(Курочко, я хочу з тобою познайомитися). 
– А хто стоїть біля курочки? 
(курчата) тощо. 
– Молодці, ось і познайомилися з нашими гостями. 
Показ дітям картини подвір’я: 
–Погляньте, куди ми з вами потрапили? 
(У село ,на подвір’я). 
– Так, діти, ми потрапили на бабусине подвір’я. Назвіть, кого ви тут бачите? 
(Я бачу півня ,курей, гусей, качок). 
– Діти, а як їх усіх назвати одним словом? 
(Птахи). 
Схвалюємо їхню відповідь і додаємо: 
– Можна сказати: “Домашні (свійські) птахи”. 
Пропонуємо дітям повторити декілька разів і запам’ятати це словосполучення. 
Далі переключаємо увагу дітей на іграшку півника, що стоїть на столі. 
– Діти, подивіться, який гарний півник стоїть на столі. На голові у нього великий гребінь. Червоного).
– Артемчику, скажи: “Що у півня на голові”? 
(гребінець). 
– Діти, погляньте, яка яскрава у півника грудка. Якого кольору пір’я ви бачите? 
( Біле, чорне). 
– Про таке пір’я кажуть: “Рябе пір’я”. 
Закріплюємо це словосполучення з дітьми. 
– Діточки, подивіться на лапки півника. Маленькі відростки на них називаються шпорами. 
–Маргаритко, що це у півника? 
(Це шпори). 
Далі вихователь розглядає з дітьми хвіст півня, закріпляє з ними слова великий, чорний. 
– А тепер помилуємось куркою і курчатами. 
За аналогією працюють над словами дзьоб, зозуляста (курка), яйце, маленькі, пухнасті (курчата). 
– Півень, курка та курчата що вміють робити? 
(Бігати, ходити, гребти, клювати, дзьобати, кукурікати, кудкудакати тощо). 
– Діти, а як можна назвати півника, який голосно співає? 
( Голосистий). 
(Якщо діти мають труднощі з відповіддю, вихователь знайомить їх із цим словом. Далі дає установку на запам’ятовування цих слів). 
– Грайлик нагадує нам, що вже час відпочити.
Фізкультурна хвилинка 
У півника горечко, (Діти беруться за голову і хитають нею) 
Заболіло горлечко – (Руками показують на горло) 
Він холодну воду пив, 
На морозі походив, (Крокують на місці) 
А курочка кудкудаче, 
Біля півника аж плаче. (Махають руками, як крилами) 
“Не пий, півнику, води, 
На морозі не ходи”. (Сваряться пальчиком) 
Привертаємо увагу дітей до іграшки курочки і запитує: 
– Як називаються діточки курочки? 
(Курчата). 
– А зараз вони є поряд із курочкою? 
(Немає). 
– Скажімо: “Біля курочки немає курчат”. 
За аналогією відпрацьовуються слова качат, гусят. 
– Молодці, ви всі гарно працювали!
Розділ«Дитина в природному довкіллі» 
Тема: «В нашому садку» 
Мета: Закріпити знання про весняні прикмети, розвивати вміння знаходити квітку за назвою, звернути увагу на зміни в зростанні рослини на прикладі кульбабки; прививати радісне сприймання об’єктів природи. 

Завдання для дітей 3-го року життя на період карантину



за методикою Марії Монтессорі

                                 

КВІТЕНЬ 

(01.04 – 10.04) 




Тема тижня: «На чому я подорожую» 

Розділ «Самостійна діяльність в зонах Марії Монтессорі 

Тема: «Кольорові таблички» 

Мета: розвивати зорову орієнтацію на колір таблички; формувати практичні вміння орієнтації (метод проб); викликати інтерес у дітей до властивостей предметів навколишнього світу. 



Розділ «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» 
Тема: «Курочка і курчата» 
Бесіда: «Тварини та їх дитинчата.
Діти дивляться на картинку чи іграшку «Курочку» 
- Хто це? (курочка) 
- У курочки є дітки? Як їх звуть? (курчатка) 
Загадка: 
Жовтенькі клубочки 
Ходять біля мами-квочки. (Курчата) 
Звертаємо увагу дітей на те, що курочка сумна, бо в неї загубилися її дитинчатка, і пропонує разом знайти їх. 
Фізкультхвилинка «Знайди курчатко» . 
- Звучить аудіо запис «писк » курчат, 
- діти йдуть на звук, 
- махаючи ручками (як курчатка крильцями) 
- знаходять кошик з курчататами. 
Закріплюємо понять «один-багато», «великий-маленький». 
На зелену галявину висаджуємо курку, а діти – курчаток і сідають навколо галявини. Діти розглядають курчаток та відповідають на запитання: 
- Які курчатка? (маленькі, гарненькі, жовтого кольору) 
- Яка курка? (велика, біла) 
- Курка одна, а курчаток скільки? (багато) 
Дидактична гра «Нагодуємо курчаток і маму курку» 
- Що їдять курчатка? (зерно). А що їсть курочка? (також зерно). 
На столику стоять тарілки із змішаним зерном кукурудзи та пшона. Пропонуємо відібрати зерно для курочки (кукурудзу), а пшоно для курчаток. 

Розділ «Образотворча майстерня» 
Тема: «Дорога для машин» 
Малесенькі ніжки 
Швидко край доріжки – 
Топ – топ – топ! 
А великі ноги 
Швидко край дороги – 
Туп – туп – туп! 
Хто в нас на гостинні сьогодні? (машини). Вони хочуть, щоб ми намалювали їм дорогу для проїзду, адже на поганих дорогах вони ламаються. 
Вправа «Добрий день» 
- Доброго дня! – я всіх вітаю! 
- Доброго дня людям бажаю! 
- Доброго дня машини! 
- Не бійтесь їхати! Ми намалюємо вам гарні дороги! 
Пальчикова гімнастика 
Один, два, три, чотири, п’ять, 
Вийшли пальчики гулять. 
Погуляли, погуляли, і ще трохи пострибали. 
Тут став дощик накрапати. 
Стали пальчики тікати. 
Візьмемо аркуш паперу та фарбу, пригадаємо правила малювання пензликом. Якого кольору фарба? Чорна, як асфальт на дорогах та на вулиці. Доріжку для великої машини малюємо широким пензлем, а для маленької вузьким – лінія починається від машини. 
Діти гарно попрацювали, молодці, дороги рівні, наші машини задоволені та ніколи не зламаються. А тепер можна погратись! 

Розділ «Літературна скринька» 
Тема: Вивчення вірша «Печу, печу хлібчик» 


Розділ «Мовлення дитини» 
Тема: «Віршики про іграшки» 
Бесіда «Цікаві наші іграшки» 
«Машина» 
Ні, даремно у машину 
Посадили ми кота. 
Кіт машину перекинув, 
Бо злякався – сміхота! 
(А.Барто) 

«М’яч» 
Мій дзвінкий, веселий м’яч, 
Ти куди помчав навскач? 
Голубий, червоний, стій – 
Не догнати тебе, прудкий. 
(С. Маршак) 

«Лялька» 
Хто цю іграшку не знає? 
Мабуть кращої немає. 
В неї все, як у людини: 
Ручки, ніжки, голова, 
Два великих синіх ока, 
Вона ще й пісень співа: 
А-а-а-а-а-а-а. 
(Г. Бойко) 

«Ведмедики» 
Ведмежаток я взала, 
Посадила до стола, 
Стала медом частувати: 
Пригощайтесь, ведмежата! 
А ведмедики сидять, 
І нічого не їдять: 
Скуштувати медку охота – 
Та відкрить не можуть рота. 
(Г. Бойко) 

Розділ «Дитина в природному довкіллі» 
Тема: «Розцвітає все навколо» 
До нас завітали гості, давайте привітаємось з ними. 
– Добрий день! 
Психогімнастика «Здрастуй сонечко!» 
Я всміхаюсь сонечку: – Здрастуй, золоте! 
Я всміхаюсь квіточці – Хай вона цвіте. 
Я всміхаюсь дощику: Лийся мов з відра! 
Друзям усміхаюся – Зичу їм добра. 
Загадка 
Тепло стало надворі, синє небо угорі. 
Сонце промінь шле землі, прилітають журавлі. 
Вже у лісі там і тут перші проліски цвітуть. 
Кучерява, запашна в гості до нас прийшла…(весна) 
Яка ж пора року зараз? 
А перший місяць як називається?(березень).Чому він так називається? (різні думки) 
Дидактична гра «Можна – не можна» 
1. Можна в лісі кричати?                                   4. Ламати гілочки? 
2. Рвати квіти?                                                      5.Залишати сміття? 
3. Палити?                                                             6. Милуватися природою? 
Розповідь про весняні квіти. 
Ось погляньте, що весна нам принесла! (траву молоденьку і квіти весняні) Це маленьке диво, дароване нам красунею – весною. Ви знаєте, як називається ця квіточка ? Послухайте. 
У проміннях сонця ніжних, край веселого струмка, 
білий, росяний підсніжник раптом блиснув з-під сніжка… 
Отакий малий неначе, ледь прокинувся від сну, 
тихий-тихий, а одначе він привів до нас весну! 
Про яку квіточку говориться? Правильно, це – підсніжник. 
Підсніжник – це квітка весни. 
Ще навкруги лежить сніг, а він вже пробиває собі дорогу до сонця. Спершу з-під снігу видніються невеликі зелені листочки. Згодом появляються білі голівки на тендітному стебельці. Квітка має три ніжних пелюстки. Ростуть ці чудові квіти густими білими острівцями. Навколо поширюється чарівний аромат. Підсніжник занесений до Червоної книги України. 
Де ростуть підсніжники? (У гаї, лісі, в саду.) 
Коли вони розцвітають? (Рано навесні – це перші весняні квіти.) 
Давайте уважно роздивимось підсніжник. Що є в нього? (Листочки, стебло, квіточки, корінь.) У підсніжника квіточка якого кольору? (білого) 
Як закритий то схожий на овал. 
Загадка 
Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї 
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає. 
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок) 
У проліска теж листочки довгасті, блискучі, темно – зелені. Стебельце – ніжне – ніжне, тонесеньке, як ниточка. А квіточка яскраво синя, немов краплинка синього неба. На кінчику стебла квіточки розкрилися. Вони схожі на маленькі дзвіночки. Понюхайте пролісок. Він так ніжно пахне весною. Корінь у проліска схожий на цибульку. Той хто зриває, той знищує красу природи, призводить квіти до загибелі. Ці квіти занесені до Червоної книги України. Нехай квіти ростуть усюди і прикрашають своєю красою природу нашої землі. 
Гарно, тепло у садку, снігу вже немає… 
Із-під листя у кутку крокус виглядає. 
Наче золотом горять пелюстки жовтенькі 
І листочки мерехтять ніжні, зелененькі. 
У крокуса квіточка більша, а листочки відрізняються від листочків проліска і підсніжника, вони тоненькі, немов ниточка. 
Давайте відпочинемо на галявині 
Фізкультхвилинка 
Ось іде до нас весна, все навколо ожива. 
Підсніжники прокидаються (потягуються) 
Проліски посміхаються (посміхаються) 
Крокуси закриваються (долоньки стулюють) 
Пташки прилітають (махають руками) 
Діти вибігають.(біжать на місці) 
На луках стрибають(стрибають) 
На вулиці пахне весною. 
А згадаємо: 
Які квіточки на галявині? Якого кольору? Скільки їх? 
Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися) 
Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати) 
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу) 
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки) 
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат) 
– Назвіть перші весняні квіти? 
Можна рвати квіти?