Цікавинки



Багато дітей стикаються з булінгом. Булінг - агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей, яка призводить до цькування іншої дитини з метою приниження, залякування та демонстрації сили. Ось поради, як боротися з булінгом.




Осінь


Світлофор


Дітям про Великдень



Веснянка 
Вийди-вийди, сонечко





Дивовижний світлофор




Ранкова руханка



Загадки про тварин



Рухлива гра "Пройдися, як..."

 





Знайомся: це - коло!




Чарівний квадрат






"Цікаві пальчикові ігри"


"Цікаві завдання для малят"


"Листівка для матусі своїми руками"







Спонтані техніки малювання!


Якщо ваша дитина періодично засмучується, кажучи “я не вмію це малювати” або “негарно вийшло”, облиште спроби малювати за зразком і спробуйте спонтанні техніки малювання. Ми пропонуємо вашій увазі 20 варіантів технік, що розкривають індивідуальність кожної дитини.

Паспарту

Виріжте на цупкому папері або картоні шаблон – метелика, квітку, круг, ромб тощо. Попросіть дитину створити каляки-маляки і накладіть свій шаблон зверху на “карлючки” малюка. Так витвір дитини стане неповторним візерунком крил метелика або пелюсток квітки.

Малювання ногами

Закріпіть на підлозі клейкою стрічкою аркуш паперу. Вкладіть малюкові між пальцями ніг олівець і попросіть щось намалювати. Можна творити одночасно двома ногами на одному аркуші паперу. Прикріпіть до стіни великий аркуш паперу і попросіть дитину зобразити на ньому щось, лежачи на спині.

Фротаж

Аркуш паперу покладіть на плоский рельєфний предмет і, переміщаючись незагостреним кольоровим олівцем по поверхні, ви отримаєте відтиск-імітацію основної фактури. Хто малював на столі з рельєфним покриттям, знає, як ця техніка малювання зовсім непомітно з’являється на папері. А ще можна створювати малюнки, комбінуючи рельєф кількох предметів.

Повітряні фарби

Щоб приготувати таку фарбу, перемішайте в невеликій чашці одну столову ложку млинцевого борошна (це борошно з уже доданим розпушувачем). Можна просто додати до 500 грамів борошна 1ч.л. соди і 1ч.л. лимонної кислоти, кілька крапель харчового барвника, одну столову ложку солі. Потім влийте трохи води, щоб надати «повітряній» фарбі потрібної консистенції.

Нанесіть фарбу на картон – можна пензликом, можна ватною паличкою. Але картон не повинен містити синтетичних матеріалів і плівок, використовуйте звичайний картон або дуже щільний папір.

Помістіть картину в мікрохвильову піч, ввімкнувши максимальний режим на 10 – 30 секунд, поки фарба не висохне. Час сушіння залежить від товщини шару фарби та її консистенції.

Мармуровий папір

Вам знадобляться крем (піна) для гоління, акварельні фарби або харчові барвники, плоска тарілка для змішування піни для гоління і фарб, папір, скребок. Рівномірним товстим шаром нанесіть піну для гоління на тарілку. Змішайте фарби або харчові барвники різних кольорів із невеликою кількістю води, щоб вийшов насичений розчин. Пензликом або піпеткою хаотично накапайте фарбу різних кольорів на поверхню піни і красиво розмажте фарбу по поверхні, створюючи химерні зигзаги, хвилясті лінії тощо. Це напрочуд творчий етап усієї роботи, який принесе задоволення дітям.

Тепер візьміть аркуш паперу й акуратно прикладіть його до поверхні цієї візерунчастої піни. Покладіть аркуш на стіл. Вам залишилося тільки зішкребти всю піну з аркуша паперу картоном або скребком, або пластиковою карткою. Під шаром піни для гоління ви виявите приголомшливі мармурові візерунки. Фарба встигла просякнути папір, вам треба тільки дати їй висохнути протягом кількох годин.

Малювання харчовою плівкою

Нанесіть плями кількох кольорів акварельної фарби або гуаші на всю поверхню аркуша. Накладіть зверху плівку та промалюйте, злегка натискаючи на плівку, різноманітні лінії. Дайте фарбі висохнути і зніміть плівку. Доведіть малюнок до завершення фломастерами або олівцями.

Мильний живопис

Фарби змішайте з мильним розчином і потім створіть пензликом візерунки і форми. При малюванні утворюються мильні бульбашки, що й створюють фактуру барвистих мазків.
Ляпкографія.

Нехай малюк капне фарбою на аркуш паперу, понахиляє його в різні боки, а потім домалює ляпку так, щоб вийшло якесь зображення. Є й другий варіант: дитина занурює пензлик у фарбу, садить ляпку на аркуш паперу і складає аркуш вдвічі так, щоб ляпка відбилась на другій половині аркуша. Потім розгорніть листок паперу – і разом намагаєтеся зрозуміти, на кого або на що схожий малюнок.

Малювання по сирій поверхні

Техніка дуже проста: змочіть аркуш паперу водою, дайте підсохнути 30 секунд і починайте малювати акварельними фарбами. Фарби розтікаються в різних напрямках і виходять дуже цікаві розводи (квіти, дерева, химери).

Сіль

Попередньо зробіть на папері малюнок. Змочіть його водою за допомогою пензлика та посипте сіллю. Почекайте, поки сіль вбере в себе воду, зайву сіль зсипте. Коли все підсохне, промалюйте відсутні елементи і розфарбуйте. Сіллю добре малювати пташок, медуз, метеликів, сніг, дим.

Віск

Приготуйте аркуш із силуетами тварин, яких ви заздалегідь «намалюєте» свічкою. Зафарбовуючи малюнок, дитина несподівано для себе «створить» зображення тварин.

Поролон або губка

Вмочивши губку в густу гуаш, дитина може намалювати пейзажі, букети квітів, гілки бузку, яблуні.

Пучок олівців

Надійно закріпіть клейкою стрічкою великий аркуш паперу. Зберіть в пучок кольорові олівці – так, щоб загострені кінці були на одному рівні. Запропонуйте дитині помалювати.

Крейда і крохмаль

Налийте на аркуш паперу трохи крохмалю і руками рівномірно розмажте по поверхні. Запропонуйте малюкові малювати крейдою по слизькій поверхні. Краще використовувати основні кольори крейди, щоб вони дали вам нові кольори.

Кольоровий клей

Розлийте клей по порожніх флаконах, додайте до кожного по кілька крапель різного кольору – і ви вже готові до створення художніх творів. Малюйте кольоровим клеєм на темному папері, використовуючи «крапельну» техніку.

Марлевий тампон

Запропонуйте дитині занурити марлевий тампон у фарбу і намалювати хмари, мильні бульбашки, снігові замети, каченят, метеликів. Відсутні деталі треба домалювати пензликом або фломастером.

Кукурудзяні качанчики

Намалюйте контури якогось зображення. Занурте качан у фарбу і прокотіть по аркушу чистого паперу. Зробіть відбиток «хвостом» качана кукурудзи.

Відбитки

Робимо малюнки відбитками штампиків.

Малювання крапками

Малюк легким натиском олівця окреслює попередній контур предмета, потім крапковою технікою заповнює простір усередині нього, використовуючи фломастери або олівці різних кольорів.

Малювання бризками

Найголовніше тут – опанувати техніку «набризку». На суху зубну щітку з досить жорсткою щетиною нанесіть гуаш, трохи менше, ніж ви зазвичай кладете зубної пасти. Консистенція фарби – трохи густіша, ніж паста, тому вода тут зазвичай не потрібна. Тримайте щітку в лівій руці щетиною вниз на відстані 3-4 см від паперу і паличкою скребіть щетину у напрямку до себе. Дуже красивий різнобарвний «набризк» (салют) і жовто-червоний (золота осінь) на білому аркуші; білий «набризк» на темно-синьому тлі (зимовий пейзаж).

Чарівні кульки

Для цієї диво-техніки знадобиться кришка від коробки, кульки, фарба, папір, пензлики, вода. У коробку покладіть аркуш паперу, на нього нанесіть по кілька крапель різної фарби. Покладіть у коробку 2-3 кульки і потрясіть коробкою так, щоб кульки котилися, змішуючи фарби та створюючи візерунок.


Цікаві потішки та забавлянки для малюків!



Забавлянки - невеликі віршовані художні твори, переплетені порівняннями, метафорами, у яких майстерно поєднуються мальовничій зміст та римована форма. Забавлянки мають розвивальний вплив на дитину як розумового, так і фізичного характеру, одночасно сповнюючи дітей веселістю, доброзичливістю, ніжністю.

Цей жанр фольклору може використовуватись у будь-якому віці. Знання вихователем забавлянок і потішок допоможуть швидко налагодити контакт із дитиною, поліпшити її настрій.


"ЛАДКИ, ЛАДУСІ"
Дорослий, стоячи навпроти дитини, виконує рухи долоньками дитини, примовляючи забавлянку:

Ладки, ладусі, схожий (схожа) на татусю!
Де тато?
— На роботі там, там...
Будує хату сам, сам, сам...
Ладки, ладусі, схожий (схожа) матусю!
Де мама?
— Вдома там, там, там...
Кашу варить нам, нам, нам...
Каша смачненька,
Маруся маленька!
                                   В. Ніколаєнко

"ГОРОШОК"
Гра розвиває м'язи пальців, мовлення дітей; залучає до розумового розвитку.
Починаючи з мізинця, перебирають пальчики дитини, промовляючи:

— Горошок,
Бобошок,
Сивочка,
Курочка,
А той старий когугисько
Не хтів іти до дітиська —
Та шуп з ним до песа!

Під час повторного розігрування діти відповідають на запитання текстом забавлянки, повторюючи слова.

"ЧУКИ, ЧУКИ, ЧУКИ, ЧОК"
Чуки,чуки,чуки,чок,
Пішли дітки в таночок,
Пішли дітки в таночок,
Донька збила каблучок.
— Прибий татку, каблучок,
Бо я хочу в таночок.
                                       Лідія Компанієць


"НАЛОВИЛА БАБА ЩУК"
Чук чук чук, чук!
Наловила баба щук.
Роздивилась в казані-
То не щуки, а лини!
Чук, чук, чук, чук!
Наловив дідуньо щук.
Роздививсь у казані —
Знов не щуки, а лини!
Чук, чук, чук, чук!
Обійдемось і без щук.
А линки, а линки
Повминаєм залюбки!
                                         Наталя Забіла

"ОЙ ЧУК-ЧУКИ, ЧУКИ-НА"
Ой чук-чуки, чуки-на!
Наша доня чепурна.
В неї на голівці
жовті чорнобривці,
і віночок з конюшини,
і намисто із шипшини,
і листок квасольки,
наче парасолька,
і широкий лопушок,
мов зелений фартушок!
                                             Євген Гуцало

"ГОРЩИК"
В мами є великий горщик,
Мама в ньому варить борщик,
І такий смачний той борщик,
Що ми ладні з'їсти горщик.
                                                    Федір Петров

"А МИ ЗВАРИМ БОРЩИКУ"
Павлику, Павлику,
Йди нарви нам щавлику,
А ми зварим борщику
В череп'янім горщику,
Добре салом затовчем,
Почастуємо борщем.
                                        Лідія Компанієць

"НАПЕЧУ ОЛАДКИ"
Ладки дадки, ладки! Напечу оладки
— Пишні та рум'яні.
— Для кого?
— Для Гані.
— Гушки, гушки, гушки!
Наварю галушки
Білі та духмяні.
— Для кого?
— Для Гані.
— А що на заїжку?
— Казочку-потішку.
                                      Лідія Компанієць

ПОТІШКА
Ладки Ладки, ладки!
Впав Мурко із кладки.
Хоч і не забився,
Мало не втопився.
Присів за лозою
Та й плаче сльозою.
                                      Меланія Павленко

ГУСИ
Гуси, мої гуси,
Де були?
— В бабусі.
— Чим вас частували?
— Кашку нам давали.
— Як же ви бабусі
Дякували гуси?
—Ми їй ґелґотали —
Пісеньку співали.
                                  Василь Заєць

СКІЛЬКИ ДІТОК
Голубчику, голубок,
Скільки в тебе діточок?
— Двоє гарненьких,
Двоє сіреньких,
Двоє слухняних,
Двоє старанних.

ЛАСЯ-ПАРАСЯ
Лася-Парася,
Де була?
— У лісі.
— Що їла?
— Горісі.
— Чим кусала?
— Зубами.
— Куди клала?
— До мами.
                          Василь Марсюк

ГОРОБЧИК
Горобчику, горобчику,
Не ходи на дощику:
Буде горло боліти,
Буде лікар ходити,
Не пускатимуть в садок
До малесеньких діток.
                                           Меланія Павленко

ЛЕЛЕКА
— Лелеко, лелеко, Де ти був?
— Далеко!
— Що у тебе в скриньці?
— Малюкам гостинці!
Для Олі й Ликерки —
Солодкі цукерки!
Тетянці і Вові —
Пряники медові,
Горішки для Вані...
Всі ж вони слухняні.

ТАНЦЮВАЛА РІПКА
Танцювала ріпка з маком,
А петрушка з пастернаком.
Комарі співали,
Мухи помагали.

ДОЩ ІДЕ, ДОЩ ІДЕ
Дощ іде, дощ іде,
Аж із стріхи капає,
Комар з мухою танцює,
Аж підскакує.
                           Ольга Стрілець

ТАНЦІ
Танцювала риба з раком,
А петрушка з пастернаком.
А квасоля — руки в боки
Та й у скоки-перескоки.
Ой чок-чок, ой чок-чок —
Ну й веселий гопачок!
Бараболька і буряк
Починають краков'як,
А цибулька в аркані
Аж підморгує мені.
Ой чок-чок, ой чок-чок —
А я собі — гопачок!
                                     Платон Воронько

ЧИЙ БУДЕ ВІНОК
Візьмемося за руки.
Підемо на луки.
Там сплетем віночок,
Станемо в таночок.
Чий найкращий танок —
Той і візьме вінок.

ЖИВ-БУВ ДІД ТА БАБА
Жив-був дід та баба,
Була в них вівця,
Почнемо з кінця:
Жив-був дід та баба,
Була в них вівця,
Почнемо з кінця...

СКАЖУ ВАМ, ДІТИ, КАЗКУ
Скажу вам, діти, казку:
Приніс зайчик дров в'язку,
Поколов їх дрібненько,
Зварив кашу хутенько.
Кашка була солоденька,
Моя казка коротенька.

ІДЕ, ІДЕ ДІД, ДІД
Іде, іде дід, дід,
Несе, несе міх, міх.
Оттакий дідище,
Оттакий страшище!
Оттакий ногатий,
Оттакий рукатий,
Оттакий вусатий,
Такий бородатий!
Оттакий дідище,
Оттакий страшище! —
А я не боюсь!

КОНИК
Ходить коник по лужку,
По зеленім бережку.
Коник сам себе пасе,
Коник гривкою трясе,
Золота вуздечка - брень!
Золота підківка — дзень!

МАЛА БІЛОЧКА
Мала білочка
По ліщині скаче,
Шишки, горішки
У торбину мече.
Плаксивим дітям
Дала по лушпинці,
А чемним, гарним -
Те, що всерединці.
                                     Марійка Підгірянка


Як цікаво провести час з дітьми?

Завдяки малюванню у дітей розвивається увага, мислення, пам'ять та моторика рук. Пропоную спропувати нетрадиційну техніку малювання.




А ви знали що 4 квітня - Всесвітній день моркви?

- морква буває різного кольору: жовтого, червоного, фіолетового і білого.

-  морква містить 87% води.

- морквяний сік сприяє зміцненню нервової системи і захисту організму від шкідливих факторів.

- за допомогою моркви можна позбутись і від глистів.

Як творчо провести час разом з дитиною?

- моркву можна зліпити

- моркву можна намалювати, розфарбувати, зробити аплікацію або орігамі.


Цікаві розвиваючі ігри для дітей зі шкаралупками від яєць.
Мета: розвивати увагу, мислення, пам'ять, уяву про колір, дрібну моторику рук. 




Користь дерев'яних іграшок:



Екологічність. Така іграшка повністю безпечна для дитини, навіть якщо вона спробує її на смак. На відміну від пластику, який може спровокувати токсичне отруєння та алергію у малюка. 

Довговічність. Дерево важко поламати. Іграшки зберігаються багато років, не вимагаючи особливих умов зберігання. 

Простота в догляді. Для чищення виробу досить протерти його мильним розчином або звичайною вологою ганчіркою. 

Натуральність. Дерево дозволяє відчувати тепло, фактуру та структуру матеріалу. Воно має приємний запах. 

Реалістичність. Дитина пізнає навколишній світ на запах, смак і відчуття. Плюси дерев'яних іграшок в тому, що вони допомагають відчути реальну вагу вироби, його щільність. 

Найбільш популярні дерев'яні іграшки для дітей: 

Брязкальця, підвіски на коляску. Їх купують для самих маленьких карапузів. Такі іграшки вчать дитину розпізнавати новий світ за допомогою звуку та візуального сприйняття. 
Рамки-вкладиші. Підходять для дітей від 6 місяців до 3 років. Дитина знайомиться з поняттям форми, кольору, приналежності об'єктів і розвивають логічне мислення. 
Пазли. Можна запропонувати малюкам старше 1 року. Ними можна грати до 10-11 років. Така іграшка розвиває уяву та мислення. Для самих маленьких підбирають моделі з мінімальною кількістю деталей, поступово збільшуючи їх кількість, коли дитина стає старшою. 
Сортери. Допомагають дитині вивчити форми, геометричні фігури, кольори, навчитися поєднувати поглиблення та наявні деталі, що розвиває дрібну моторику, логічні здібності, пам'ять та увагу. Така іграшка підходить для дітей від 1 року до 5 років. 
Каталочки. Підходять для малюків від півроку до 2-3 років. 
Стучалочки. Допомагають розвинути рухові навички. 
Пірамідки. Будуть цікаві як самим маленьким карапузам, так і дошкільнятам. Вони допомагають дізнаватися поняття форми та величини. 
Шнурівки, лабіринти, тренажери для письма. Допоможуть дитині розвинути дрібну моторику, логіку, координацію, що необхідно для правильного формування мови, письмових навичок. 
Кубики, конструктори. Дозволені малюкам з 6 місяців, але будуть цікаві і в 10 років. Вони розвивають сенсорику, координацію, моторику, логіку. 
Ігрові набори. Призначені для малюків старше року. Рольові ігри допомагають дитині адаптуватися в реальному житті, дізнаючись призначення речей та опановуючи навичками їх користування. 


«Що в дитини в руках – те у розумі» – це коротке і змістовне формулювання важливої ролі вправ на розвиток дрібної і крупної моторики. Марія Монтессорі у своїх працях називала дітей віком до 3- х років «творці, які всотують те, що відчули». Саме тому дуже важливо забезпечити своїм дітям можливість отримати якомога більше відчуттів.
Для розвитку мислення та осмислення дій є безліч занять, які кожна мама може запропонувати своїй дитині, незалежно від матеріальних чи інших умов, так як для їх організації не потрібно особливої підготовки. Достатньо лише бажання і приділеного часу. Матеріальною базою можуть слугувати звичайні побутові речі.
Ви можете запропонувати своїм дітям (від 2 років) виконати наступні вправи у вигляді гри:

1 "Розкладемо по порядку"
Висипте в мисочку намистинки двох кольорів (приблизно по 5-7 намистинок кожного кольору) і праворуч від мисочки поставте два блюдця. Запропонуйте:
"Давай в одне блюдце складемо всі червоні намистинки, а в інше - всі зелені"
Щоб пожвавити гру, скажіть, наприклад, що це частування для ведмедика і зайчика, причому ведмедик любить тільки вишні, а зайчик - тільки агрус. Перекладати намистинки треба по одній, беручи трьома пальцями (покажіть). Якщо якісь намистинки впадуть на стіл, попросіть підібрати їх за допомогою совочка.
Обов'язково доведіть роботу до кінця - цей навик дуже важливий. Тому на перших порах беріть менше намистинок.

2."Виловили з води"
Налийте в миску воду і киньте туди кілька дрібних предметів: шматочки пробки, гілочок і т.п. Запропонуйте малюкові за допомогою маленького сита з ручкою виловити всі ці предмети і скласти їх у тарілку, що стоїть на підносі праворуч від миски. Сито малюк повинен тримати в правій руці, згодом поміняти ручки. Коли вправа буде опанована, можна ускладнити завдання, давши малюкові ситка (бажано однакові) в обидві ручки. Саме одночасне виконання вправи обома руками найбільш позитивно впливатиме на розвиток вашої дитини.

3."Була калюжа - і немає її"
Ця вправа має велике виховне значення: дитина, яка пролила щось, зможе прибрати за собою. Це покаже малюкові, що безвихідних ситуацій не буває – що б не сталось, все можна виправити.
Спочатку навчіть малюка переносити губкою воду з однієї тарілки в іншу. Поставте на піднос дві тарілки: ліворуч з невеликою кількістю води, праворуч - порожню. Покажіть, як користуватися губкою, набираючи нею воду в одній тарілці і віджимаючи над іншою. Зверніть увагу на те, що вода не повинна капати з губки на піднос. Потім пролийте трохи води на піднос і покажіть, як витерти калюжу, зібравши її губкою.

4. «Паперові кульки і равлики»
Ігри з папером - також дуже корисне проведення часу, до того ж це заняття не вимагає від батьків особливих матеріальних витрат. Навчіть дитину м'яти папір і катати з м'ятих листків паперові кульки. Ще одним корисним заняттям є відщипування - відривання пальчиками від цілого аркуша паперу маленьких шматочків. Цілком можливо, що після такої "паперової " гри у квартирі буде потрібно провести ґрунтовне прибирання, проте це дрібниці, порівняно з тим, яке задоволення отримає ваша дитина від процесу рвання паперу. Та й користь для розвитку моторики чимала. Покажіть малюкові, як скачувати рулончики з паперових смужок. Виходять рулетики або равлики - кому як подобається!

5. «Веселі прищіпки»
Прищіпки - це чудовий тренажер для маленьких пальчиків. Покажіть дитині, як їх можна чіпляти до будь-якого плоского предмету, наприклад, до картону, широкої лінійки, тарілки. З часом завдання можна ускладнити: попросіть малюка закріпити прищіпки на натягнутій мотузці. Щоб ваші заняття були цікавішими - зробіть спеціальні картонні заготовки, наприклад, можна вирізати силуети ялинки і сонечка. Дитині буде набагато цікавіше чіпляти ялинці голки з прищіпок, а сонечку - промінчики.

6. «Коробочка з тканинами»
Іграшки: невелика коробочка, що містить по парі шматочків кожної тканини різної текстури (наприклад, шовк, бавовна, шерсть тощо). Покажіть малюкові три пари шматочків тканини, найбільш контрастних за текстурою; потім перемішайте їх і попросіть дитину знайти пари, обмацуючи їх руками; коли малюк зрозуміє суть вправи, додавайте інші шматочки тканини; надихніть дитину проробити те ж саме із зав'язаними очима.

7. "Більше і менше"
Іграшки: пляшки, тюбики, банки з-під крупи з кришками різних розмірів. Відкрутіть кришки та пробки з декількох пляшечок різних розмірів, допускається, якщо деякі з них будуть з водою. Покажіть дитині, як кришки підбираються і знову загвинчуються. Запропонуйте малюкові виконати ці ж процедури з його власними пляшками і тюбиками. Уважно спостерігайте за його заняттям.

8. "Кольорові доріжки"
Бісер акуратно трьома пальцями ("щіпкою") розсипають на стіл. Розмір доріжки бажано визначити заздалегідь, щоб малюк вчився рівномірно розподіляти матеріал. Також цю вправу можна урізноманітнити, пристосувати до своїх умов. Запропонуйте дитині посипати "піском" (манкою, пшоном) доріжку на столі шириною 3 - 5см. Обмежте її чим-небудь, наприклад, смужками паперу. Пограйте: доріжка може йти від одного викладеного з сірників будиночка до іншого. Пісок треба сипати трьома пальцями («пінцетний захват» важливий у розвитку логічного мислення), не виходячи за краї доріжки. Граючи у дворі, можна робити доріжку між двома паличками, посипати "цукром" пісочний "торт" і т. д. 
Користь конструкторів Лего для дітей


Завдяки заняттям з конструкторами Лего розвивається структурно-логічного мислення, необхідне для побудови об’ємних конструкцій і розуміння прикладеної до конструктора схеми.

Розвивальні ігри для малят від 2-х років


Розвиваючі ігри для самих маленьких) Збірник самих простих, цікавих, яскравих ігор для малят.

Кольорові кубики М.Монтессорі 

Мета гри - якомога раніше познайомити дитину з основними кольорами, які не завжди знаходяться під рукою. Розвиває: -Кольоровідчуття; -Ранні навички конструювання. Рекомендовано дітям від 1 року.

Дидактичний матеріал М. Монтессорі




Збірник віршів для найменших


Детальніше: Віршики для діток.
Розвиток дитина за методикою Нікітіна